21.11.11

Passion for romanian fashion?

Dupa ce am fost la Gala AVANPREMIERE - evenimentul unde isi prezinta propunerile pentru sezonul primavara-vara 2012 designeri romani cunoscuti sau mai putin cunoscuti - am ramas cu o intrebare, chiar doua: cine sunt cumparatorii de moda romaneasca, dar mai ales cati sunt de multi? Cine sunt designeri care reusesc sa faca bani din moda si ce sanse au tinerii designeri sa vanda?  Cu toate ca ne place sa ne imaginam cu un aer boem procesul creativ din spatele unei colectii, scopul final al hainelor este sa fie purtate, implicit cumparate. Asta mi-aduce aminte de ce spunea Alber Elbaz (Lanvin) referindu-se la moda: ‘if it’s not wearable, it’s not fashion’. La Avanpremiere am vazut cateva persoane publice, ce ar putea intra in categoria ‘buyers’, dar cei mai multi dintre cei prezenti erau bloggeri, reprezentanti ai presei si aspiranti la statutul ‘tineri designeri’. Mi-ar placea sa vad radiografia micii industrii de moda din Romania, niste statistici recente ce ar putea schita realitatea pietei si ar putea oferi o intelegere mai clara actualilor si viitorilor designeri, dar si noua posibililor cumparatori.
PS: Am facut un mic exercitiu cu ocazia acestui post, si mi-am cercetat garderoba unde am gasit un tricou Rue de Trucs si un top Arina Varga. Asadar, voi ce haine ‘semnate’ aveti prin dulap?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu